fbpx

Garantujeme doručenie do 24 hodín pri objednávkach do 12:00!

Najlacnejšie doplnky výživy a oblečenie

Menu

Potraviny, ktoré spaľujú tuk: TOP 10

Je veľmi jednoduché označiť potravinu za zdravú. No ak máme konkrétny cieľ, potrebujeme nie len jesť zdravo, ale dať telu všetko, čo potrebuje na jeho splnenie. V tomto článku ti prezradíme 10 potravín, ktoré ti pomôžu spáliť tuk a dosiahnuť vysnívanú postavu.

Základný princíp je, že musíš spáliť viacej kalórií ako prijmeš. Ako jednoducho to znie! No po čase určite zistíš, že nie je. Preto sme kalorickému deficitu venovali celý článok, ktorý si môžeš prečítať na našej stránke tu.

3 RÝCHLE TIPY:

  • nepi kalórie
  • na určitý čas počítaj kalórie
  • jedz potraviny, ktoré spaľujú tuk

Toto sú len veľmi jednoduché tipy, ktoré ti môžu pomôcť udržať kalórie pod kontrolou.

Práve tretiemu bodu sa budeme venovať v tomto článku.

Ktoré potraviny sa považujú za prírodné spaľovače tukov?

GRAPEFRUIT

Tomuto ovociu a jeho efektom na spaľovanie tukov sa venoval jeden celý výskum. Skúmali 91 ľudí a zistili, že má dopad na apetít človeka.

Ak zješ pred každým jedlo polovicu grapefriutu, budeš sa cítiť nasýtene rýchlejšie. To znamená, že zješ menej kalórií, ale predsa budeš spokojný. Okrem toho, patrí právom k potravinám, ktoré spaľujú tuk.

Ako to, že toto je ovocie taký zázrak?

Obsahuje látky, ktoré stimulujú tvorbu adiponektínu. Hormón, ktorý sa podieľa na spaľovaní tukov.

Špecifická horkastá chuť grapefruitu si nevie obľúbiť každý. No skús mu dať šancu.

Zdroj: Unsplash

JABLČNÝ OCOT

Potravina, ktorá sa nachádza asi v každom článku o chudnutí. Štamperlík tejto tekutiny na lačný žalúdok každé ráno ťa zachráni pred extra kilami.

Ak ťa jeho chuť doslova odpudzuje a preferuješ menej radikálny prístup, pridaj ho do dressingu na šalát alebo zmiešaj s vodou.

Ďalší spôsob ako môžeš použiť jablčný ocot, je skombinovať jeho konzumáciu s jedlom, ktoré má vysoký obsah sacharidov. Táto kombinácia prinúti telo po zvyšok dňa prijať až o 200-275 kalórií menej ako bežne.

Jablčný ocot má vplyv aj na celkové zdravie, pretože udržiava pod kontrolou hladinu krvného cukru.

Zdroj: Unsplash

KOKOSOVÝ OLEJ

Majme na pamäti, že nie všetky tuky sú zlé. No kokosový olej má aj tak dosť kalórií. Nepridávaj ho k všetkému, čo ješ, ale nahraď ním iné nezdravé tuky. Ako slnečnicový olej alebo maslo.

Mastné kyseliny, ktoré obsahuje kokosový olej, nasýtia rýchlo a efektívne. Okrem toho, zrýchľujú pálenie kalórií.

Tuk, vďaka ktorému zhodíš pneumatiku okolo brucha? Akademický žurnál uverejnil výskum, kde skúmali ženy a mužov. Výsledky ukázali, že kokosový olej sa zbavuje tukov usadených na bruchu.

Niet divu, že je považovaný za najzdravší tuk na zemi.

Zdroj: Unsplash

TEKVICOVÉ SEMIENKA

Prečo nechudneš tak, ako by si chcel? Odpoveď môže byť v nedostatku horčíka. A tento problém vyriešia práve tekvicové semienka. Len jedna polovica hrnčeka týchto semienok obsahuje tvoju celú dennú dávku tejto minerálnej látky.

Horčík pomáha telu s výrobou a uchovávaním energie a tiež podporuje lipolýzu. Proces, pri ktorom dochádza k spaľovaniu tuku uloženého v tukových bunkách.

Zdroj: Unsplash

ŠPENÁT

Táto listová zelenina obsahuje samé dobré veci. Železo, vitamín A a folát.

Špenát redukuje hlad a podporuje telo, aby spaľovalo tuk.

Taktiež ponúka málo kalórií, ale dodá jedlu objem. Jeho zelená farba skvele doplní šaláty, ktoré vôbec nemusia byť nudné. Skús pridať rôzne dressingy alebo nakombinovať spolu zeleninu a ovocie. Ak máš chuť skôr na niečo sladké, pridaj ho do smoothies. Jeho chuť sa stratí a dostaneš z neho všetky zdraviu prospešné látky.

Zdroj: Unsplash

MANDLE

V roku 2015 vydal Časopis American Heart Association výskum, ktorý rozhýbal celý svet chudnutia. Výsledky ukázali, že vďaka konzumácií mandli sa dá schudnúť z brucha a zo stehien bez akejkoľvek námahy.

Neskôr sa týmto orechom a ich efektom venovalo ešte veľa výskumov. Všetky potvrdili, že mandle určite patria k potravinám, ktoré spaľujú tuk. A to vďaka látke, ktorá obmedzuje vstrebávanie tukov do tela.

Pre ešte lepší efekt, zjedz za hrsť mandlí pred tréningom. Aminokyselina L-arginín ti tak pomôže spáliť viac tukov a zároveň budovať svalovú hmotu.

Po tréningu si daj za lyžičku orechového masla a tak rýchlo doplníš príjem bielkovín.

Zdroj: Unsplash

SUŠENÉ PARADAJKY

Japonskí vedci nedávno zistili, že paradajky dokážu aktivovať DNA, aby spaľovalo viacej tuku. Za týmto efektom je látka 9-oxo-ODA.

Paradajky tiež obsahujú beta-karotén a lykopén. Dve antioxidanty, ktoré doslova vysajú škodlivé látky, ktoré podporujú usádzanie tukov.

Tieto látky obsahujú aj čerstvé paradajky. Tak prečo sa tak propagujú tie sušené?

V uvarených paradajkách je totiž vyššia biologická dostupnosť lykopénu. A ten spaľuje tuk na bruchu tak rýchlo, ako žiadna iná látka.

Sušené paradajky sa dajú jesť aj ako rýchly snack. Obsahujú len 5 kalórií. No ak ti ich výrazná chuť nevyhovuje, zmiešaj ich s cestovinami alebo šalátom.

Zdroj: Unsplash

HORKÁ ČOKOLÁDA

Okrem sladkej chuti, čokoláda skrýva v sebe aj trochu chémie a dokonca nám vie pomôcť aj s chudnutím. Vedci z univerzity v Louisiane zistili, že keď črevné mikróby fermentujú čokoládu, zvyšujú tým tvorbu iných látok. Medzi nimi aj butyrát. Je to mastná kyselina, ktorá povzbudzuje telo, aby spaľovalo tuk na palivo.

Tento efekt sa dá zobrať ešte na vyšší level, ak pridáš aj ovocie. To urýchli fermentáciu a predsa len skvele doplní sladkú chuť čokolády.

Ale pozor! Nie je čokoláda ako čokoláda. Siahni po 70% a viac percentnej. Nech neobsahuje viac tuku ako dobrých vecí.

Zdroj: Unsplash

OVSENÉ VLOČKY

Táto potravina sa opakuje veľmi často. Prečo? Lebo je jednoducho dobrá pre naše zdravie vo všetkých smeroch. A okrem toho, ponúka veľa možností.

Z ovsených vločiek vieš spraviť kaše, koláče, palacinky, zapekané kaše, waffle a dokonca sa dajú pridať aj do smoothies.

Všetko tieto jedlá síce obsahujú viac kalórií, ale na druhej strane, zasýtia na dlhú dobu. Za tým je ich ich vysoký obsah vlákniny a beta-glukánov.

Jeden výskum ukázal, ľudia, ktorí jedli každé ráno ovsenú kašu, mali dokonca o 10% menej tuku na bruchu.

Sacharidov sa netreba báť. A už vôbec nie ak ide o ovsené vločky. 😉

Zdroj: Unsplash

SLADKÉ ZEMIAKY

Ak si doteraz o nich nepočul a nie sú súčasťou tvojho jedálnička, tento článok to určite zmení.

Sladké zemiaky sú plné antioxidantov, vitamínu A, C a B6. No to nie je všetko. V skratke sa dá povedať, že obsahujú z každého rožku trošku.

Vďaka tomuto zloženiu udržujú pod kontrolou hladinu krvného cukru a pomáhajú telu premeniť kalórie na energie, bez toho, aby sa uložil tuk.

Taktiež patria k sacharidom, ktoré trávime veľmi pomaly. Preto nepociťujeme hlad na dlhú dobu.

Dodajú ti energiu na celý deň, ale hlavne na tvoj tréning.

Zdroj: Unsplash

Pridajte Komentár

Scroll to Top