fbpx

Najlacnejšie doplnky výživy a oblečenie

Menu

6 fitness mýtov o chudnutí a naberaní svalov

V dnešnej dobe sa vďaka internetu môžeme dozvedieť všetko. Dokonca vieme trénovať tak, ako naši obľúbení športovci. Svoje tipy a triky zverejňujú na sociálnych sieťach a my ich slepo sledujeme. No nie vždy sú tieto informácie podložené vedeckými faktami a našu cestu k výsledkom si len sťažujeme. V dnešnom článku sa dočítaš o mýtoch, ktoré sa rýchlo stali populárnymi a ktorým sa treba zďaleka vyhýbať. Tak poďme na to 😉

1. NAJDÔLEŽITEJŠIE JE CVIČIŤ KAŽDÝ DEŇ BEZ PRESTÁVKY

Štúdie ukázali, že to vôbec nie je pravda. Ak ideš bez prestávky niekoľko dní, hrozí že svalom viac ublížiš, ako im pomôžeš. Cvičením totiž spotrebúvame glykogén, ktorý nám dáva energiu na tréningy. Ak ho nemáme dosť, náš výkon sa zhorší a dokonca môže dôjsť k zraneniam. Si tak vyradený z hry na oveľa dlhšie, ako by si chcel. Ak ťa zaujíma ako často by si si mal dať rest day a dopriať svalom oddych, pozri náš článok tu.

Nemusíš sa preto báť, ak nemáš čas každé ráno makať v gyme. Najdôležitejšie je dbať na stravu. Prijímať dostatok živín a dodržiavať kalorický deficit.

Ak si budeš dávať na toto pozor, stačí ti cvičiť iba trikrát do týždňa ako napríklad slávny fitness model Greg O’Gallagher. A ver, že výsledky časom určite prídu.

2. ABY SI NABRAL SVALY POTREBUJEŠ SUPLEMENTY

Samozrejme je to s nimi jednoduchšie a dá sa povedať, že dokážu byť niekedy skratkou k rýchlym výsledkom. Najviac zo všetkého naše telo potrebuje proteín, ktorý ťa nakopne pred a po tréningu zrýchli regeneráciu poškodených svalových tkanív. Získať sa dá aj dobre upraveným jedálničkom. Preto výhovorka, že nemám peniaze na doplnky výživy, neplatí.

Zdroj: Unsplash

3.TRÉNING NIE JE DOBRÝ TRÉNING, AK TI PO ŇOM NIE JE ZLE

Veľa trénerov tlačí na teba cez bolesť, aj keď ty vieš, že už to nedáš. Pokiaľ sa po tréningu nezložíš na zem, znamená to, že si zlyhal a nemáš z toho nič. Pretože „pokiaľ to nebolí, nerastie to.“

Výskumy ukázali, že táto metóda je trochu efektívna. No neznamená, že to musíš robiť každý deň, stále dokola. Austrálsky inštitút športu sa pozrel na túto metódu dopodrobna. Výsledky ukázali, že ak ti ide o rast svalov, najefektívnejšie je práve dostať zo seba maximum. To stimuluje hormóny, ktoré sú dôležité na naberanie svalovej hmoty. Takže opäť raz záleží na tom, aké sú tvoje ciele a prečo cvičíš.

4.ZBAVOVANIE SA TUKU A NABERANIE SVALOV SA NEDÁ NARAZ

Toto tvrdenie je čiastočne pravdivé. Keď chceš nabrať svaly, potrebuješ jesť viac kalórií ako normálne. Naopak, ak chceš schudnúť musíš prijať menej kalórií. Takto sa fitness svet naplnil metódou – objemovka a rysovačka.

Čo si možno doteraz nevedel je, že sa to dá naraz. No nie je to také jednoduché a budeš musieť pre to tvrdo makať. Štúdie ukázali, že ak je tvoj príjem sacharidov nízky, stále dokážeš nabrať svaly. Musíš sa sústrediť hlavne na proteín. Najlepšie je ho prijímať hneď ráno, pred a tiež po tréningu, a nakoniec večer pred spaním. Pomôcť si môžeš napríklad proteínovou tyčinkou alebo orieškovým proteínovým maslom. Možností je naozaj veľa. Pozri náš eshop. 😉

Zdroj: Unsplash

5.TEHLIČKY BUDEŠ MAŤ IBA VĎAKA CVIKOM NA BRUCHO

Samozrejme všetci chceme viditeľné svaly na bruchu. To je možno dôvod, prečo si začal cvičiť aj ty. No určite to nedocieliš robením 100 brušákov každý deň.

Obyčajnými cvikmi na brucho ho iba zosilňuješ. Svaly sú chránené extra vrstvou tuku, preto nie sú viditeľné. Ak chceš, aby skryté svaly uzreli raz svetlo sveta, sústreď sa na redukovanie tuku po celom tele. Podrobný návod ako získať viditeľné výsledky na bruchu nájdeš v našom článku.

6.PRED KAŽDÝM TRÉNINGOM SI DAJ STREČING

Už od vekov sme naučení, že pred každou aktivitou by sme sa mali ponaťahovať. Čo nás ale nenaučili je, že to môže viesť k poklesu nášho výkonu a sily. Ak pred tréningom robíš pasívny strečing, tvoje svaly počas neho nevykonávajú žiadnu aktivitu. Takto ich pripravíš na to, že sa ide relaxovať. No ich čaká pravý opak. Je preto veľmi dôležité vedieť rozdiel medzi aktívnym a pasívnym strečingom. Mobilita nám pomôže zlepšiť výkon, flexibilita práve naopak.

Zdroj: Unsplash

Tak, tu to máme. Ak ťa nabudúce bude niekto presviedčať, že si nemôžeš dať deň pauzy alebo ti bude pripomínať, aby si si dal strečing, pošli ho prečítať si tento článok. Nech aj on bude oslobodený od mýtov, ktoré hýbu fitness svetom.

Poznáš nejaké ďalšie mýty? Podeľ sa o ne s nami v komentári 😉

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Scroll to Top